Για να μένουν τα χρώματα πιο ζωντανά όταν στεγνώσουν, χρησιμοποιούμε ένα μείγμα με Λινέλαιο και νέφτι. (3 μέρη νέφτι + ένα μέρος λινέλαιου) σε ένα ξεχωριστό βαζάκι. Πριν ξεκινήσουμε να ζωγραφίζουμε, βουτάμε το πινέλο μας στο μείγμα, έπειτα στο χρώμα και βουρ στον καμβά.
Όταν θέλουμε να αλλάξουμε χρώμα χρησιμοποιώντας το ίδιο πινέλο, το καθαρίζουμε πρώτα όσο καλά μπορούμε με χαρτί κουζίνας, να φύγει το πολύ χρώμα, και έπειτα βουτάμε στο νέφτι και επαναλαμβάνουμε αρκετές φορές ώστε να φύγει όλο το χρώμα. Αφού καθαρίσει, μπορούμε να αλλάξουμε χρώμα.
Όταν τελειώσουμε, τα χρώματα που περίσσεψαν στην παλέτα τα αφήνουμε όπως είναι και τα χρησιμοποιούμε ξανά την επόμενη μέρα με λίγο νέφτι ή λινέλαιο. Ευτυχώς, αργούν να στεγνώσουν.
Και μια ερώτηση που έχω βρει τώρα τελευταία στις αναζητήσεις, είναι: Γιατί γυαλίζει ο πίνακας ζωγραφικής;
Προφανώς μιλάτε για ζωγραφική με λάδια. Υπάρχουν πολλοί λόγοι. Αν χρησιμοποιήσατε μπόλικο λινέλαιο (με νέφτι ή χωρίς), είναι ένας λόγος να γυαλίζει ο πίνακας. Επίσης, αν το έργο είναι πολύ φρέσκο. Αν χρησιμοποιήσετε για αραίωση με τα λάδια μόνο νέφτι, τότε το έργο θα βγει "ματ". Όσο περισσότερο λινέλαιο βάζετε, τόσο περισσότερο θα γυαλίζει, γι΄αυτό, με μέτρο.
Συνήθως, το έργο όταν στεγνώσει - και δεν το έχετε λουστράρει - χάνει την αρχική του γυαλάδα. Οπότε, προσοχή με τη χρήση λινέλαιου.
13 σχόλια:
- ΛΑΔΙ ΔΕ ΕΧΩ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΠΟΤΕ ΦΙΛΕ,ΔΕ ΤΟ ΕΧΩ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ...ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΧΩΡΟΥ ΜΗΝ ΤΑ ΒΡΕΙ Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΦΑΕΙ...ΠΑΝΤΩΣ ΒΕΡΝΙΚΙ ΠΟΥ ΕΧΩ ΒΑΛΕΙ ΣΕ ΔΥΟ ΕΡΓΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ ΜΟΥΑΡΕΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΝΑΙΠΑΙΣΘΗΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΠΟΥ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ,ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΔΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΤΟΝΟ ΣΤΟ ΧΡΩΜΑ.ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ ΜΕ ΜΕΤΡΟ ΜΗ ΒΓΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΙΛΟΥΣΤΡΑΣΙΟΝ ΚΑΙ ΓΥΑΛΙΖΕΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙΣ ΑΠΟ ΓΩΝΙΑ...ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙΑ ΠΑΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΣΕ ΦΩΤΕΙΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ.ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΟΥ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΔΡΑ;EXEIΣ ΚΑΜΙΑ ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΦΤΗΝΗ ΚΑΔΡΟΠΟΙΗΗΣΗ;NA TO KANEIS ΜΟΝΟ ΣΟΥ ΔΗΛΑΔΗ...ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΡΦΑΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΡΝΙΖΕΣ ΠΑΝΑΚΡΙΒΕΣ ,ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΜΑΤΑΙΕΣ...
- Ναι, με τα ακρυλικά είναι διαφορετικά. Αν χρησιμοποιούσα ακρυλικά ίσως να τα βερνίκωνα κι εγώ. Αλλά στο λάδι, δεν το τολμώ...
Όσο για κορνίζες, όχι. Αν θες τη γνώμη μου, λέω όχι, δε χρειάζεται κορνίζα. Χώρια που θα καλύψει και μέρος του έργου στις πλευρές.
Εγώ, είτε παίρνω καμβά και τον τελαρώνω μετά (σε κατάστημα λόγω έλλειψης υλικών), είτε παίρνω έτοιμους τελαρωμένους καμβάδες και απλά, με ένα καρφί, τα στηρίζω στο τοίχο.
Αν θέλεις όμως, μπορείς να ζωγραφίσεις περιφερειακά του καμβά κάποιο ωραίο σχέδιο που θα είναι μέρος του έργου και θα δίνει την αίσθηση "κορνίζας". Το έκανε σε κάποια έργα του ο Edward Munch για να μην αφήνει κενό τον καμβά.
Αν θέλεις όμως να πειραματιστείς με το ξύλο, ρώτα σε κάποιο ξυλουργείο και όχι σε κορνιζάδικο... θα σου πουν. - Καλησπέρα Χρήστο και καλώς σε βρίσκω.
θα ήθελα να σε ρωτήσω γιατί όχι white spirit. Όταν ζήτησα σε κατάστημα με τι να αραιώσω τα λάδια μου έδωσαν αυτό. Όμως δεν το χρησιμοποίησα αλλά προτίμησα λινέλαιο σε πολύ μικρή ποσότητα γιατί γυαλίζει. Θα δοκιμάσω όμως και το καθαρό νέφτι που προτείνεις.
Καλή σου νύχτα! - Το White spirit, έχει ως βάση το πετρέλαιο και δεν ενδείκνυνται για μίξη με τα λάδια - κάποιοι ωστόσο το χρησιμοποιούν για καθαρισμό πινέλων και μόνο. Κάποιοι - μάλλον από άγνοια - το χρησιμοποιούν και για να αραιώνουν τα λάδια. Απλά, δεν είναι το κατάλληλο υλικό.
Το καθαρό νέφτι (τερεβινθέλαιο) είναι ένα κλασικό διαλυτικό ιδανικό για λάδια, μίξη, αραίωση και καθαρισμό πινέλων. Αυτό χρησιμοποιούσαν και όλοι οι παλιοί ζωγράφοι που δούλευαν αποκλειστικά με λάδια. Πολλοί το χρησιμοποιούν μαζί με το λινέλαιο. (ένα μέρος λαδιού, τρία νέφτι ή μισό μισό σε ένα γυάλινο βαζάκι για τη μίξη και την αραίωση). Το διαλυτικό που πουλάνε και στα είδη ζωγραφικής για τα λάδια, είναι αυτό. Νέφτι με λινέλαιο αλλά έρχεται πολύ πιο οικονομικά αν το φτιάξεις μόνος σου.
Κι όσον αφορά τον καθαρισμό πινέλων, καθαρό νέφτι να φύγει η λιπαρότητα και μετά πλύσιμο με σαπούνι ή απορρυπαντικό. - Α) Παλέτα. Δεν συνιστάται το κόντρα πλακέ γιατί έχει απορροφητικότητα. Ή μελαμίνη, ή πλαστικό ή , ακόμα καλύτερα, ένα κομμάτι γυαλί.Απο το γυαλί φεύγουν πολύ εύκολα τα χρώματα ή με μια σπάτουλα ή με χαρτί κουζίνας.Για δε τα ακρυλικά το τζάμι είναι ιδανική λύση. Βρέχουμε λίγο τα ξερά χρώματα και με μια σπάτουλα ή ένα ξυράφι φεύγουν αμέσως.
Β)Πινέλα. Το white spirit έχει όντως βάση το πετρέλαιο και είναι καλό για λαδομπογιές των χρωματοπολείων που βάφεις τοίχους βάρκες κλπ. Έχουν κι αυτά τα χρώματα πετρέλαιο και ταιριάζει. Το νέφτι είναι απόσταγμα απο ρετσίνι πεύκου. Ως εκ τούτου πιο φυσικό διαλυτικό ελαιωδών ουσιών.
Σωστό το πλύσιμο με απορρυπαντικό (και απλό σαπούνι κάνει), αρκεί να γίνει αμέσως μετά τη χρήση. Προσοχή πρέπει να δοθεί στη βάση του πινέλου. Εκεί πάει και κάθεται το χρώμα και το κάνει άχρηστο το πινέλο μετά. Παρ' όλ΄αυτά αν το χρώμα στο πινέλο έχει ξεραθεί, δεν βγαίνει ούτε με νέφτι ουτε με white spirit. ΜΟΝΟ με ΑΣΕΤΟΝ. Καθαρό ασετόν απο χρωματοπωλείο. Βάζουμε λίγο σε ένα καπάκι και βουτάμε ελαφρώς μέσα το πινέλο. Μετά το πιέζουμε σε ένα κομμάτι χαρτί κουζίνας, βάζοντας περισσότερη δύναμη στη βάση του πινέλου. Ποτέ δεν τραβάμε τις τρίχες (εκτός αν είναι της κεφαλής μας) Μετά πάλι ξεπλένουμε με νερό.
ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΚΡΥΟ ΝΕΡΟ!!! - Καλησπέρα!!!
Συνηθίζω να δουλεύω με λάδια, αλλά σε μία απόπειρα να μάθω την τεχνική της αγιογραφίας μου περίσσεψαν τα χρώματα σκόνες! Θα εκτιμούσα πολύ αν μπορούσες να μου πεις πως μπορώ να χρησιμοποιήσω ( σε καμβά ή ξύλο) και αν μπορώ να τα "μετατρέψω" σε λάδι!
Ευχαριστώ για το χρόνο σου!!! - Καλησπέρα Όλγα.
Για να φτιάξεις λαδομπογιές με χρώμα σε σκόνη χρειάζεσαι λινέλαιο - το οποίο μπορείς να προμηθευτείς, είτε από κατάστημα με είδη ζωγραφικής, είτε από κάποιο χρωματοπωλείο.
Βάζεις σε ένα πήλινο βαζάκι το χρώμα σου σε σκόνη και προσθέτεις λίγο λινέλαιο ανακατεύοντας με μια σπάτουλα ώσπου να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Μπορείς να φτιάξεις λίγο για να το χρησιμοποιήσεις αμέσως, ή αν φτιάξεις περισσότερο, να το φυλάξεις σε κάποιο σωληνάριο ή βαζάκι που να κλείνει καλά.
Έψαξα και βρήκα και 2 βιντεάκια στο γιουτιούμπ, που μπορούν να σε βοηθήσουν
http://www.youtube.com/watch?v=qiGNCdCSL3U&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=43X4D5_AXXM
Κάνε "αντιγραφή - επικόλληση" το κάθε λινκ στη μηχανή αναζήτησης.
Ελπίζω να βοήθησα.
Καλές δημιουργίες.
Αν χρειαστείς οτιδήποτε άλλο, μη διστάσεις. Και να μη γνωρίζω, όλο και κάποιος θα βρεθεί που να γνωρίζει και να θέλει να το μοιραστεί μαζί μας. - Μόλις σήμερα κατάφερα να δω την απάντηση!! Σε ευχαριστώ πολύ, να 'σαι καλά!!!
- Καλησπέρα!!
Ξέρετε αν η τεχνική μίξης χρωμάτων για αγιογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε καμβά; Ακόμη μπορώ αντί για λινέλαιο να χρησιμοποιήσω κάτι άλλο για να κάνω υγρή την σκόνη (νερό);; - Η αυγοτέμπερα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε καμβά - δεν μας περιορίζει η επιφάνεια.
Όσον αφορά τα χρώματα σε σκόνες,
αν θες να φτιάξεις λάδια, χρησιμοποιείς λινέλαιο
αν θες να φτιάξεις ακρυλικά, χρησιμοποιείς ακρυλική βάση και νερό
αν θες να φτιάξεις αυγοτέμπερα, αυγό κ.ο.κ.
Απ' όσο ξέρω, στην αγιογραφία χρησιμοποιούν ακρυλικά χρώματα ή αυγοτέμπερα. Όχι πως δεν έχει χρησιμοποιηθεί και λάδι (βλέπε Θεοτοκόπουλο), αλλά φαντάζομαι πως θα διαφέρει η τεχνική γιατί το λάδι έχει ιδιαίτερη συμπεριφορά.
Διάλεξε τα υλικά που σου αρέσουν και μη φοβηθείς να κάνεις πειραματισμούς.
Κι αν χρειαστείς οτιδήποτε άλλο, εδώ είμαστε. - Ευχαριστώ πολύ!!!! Να σαι καλά!!!!